? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, January 1, 2010

:0


Kursus Orientasi KSPK (Bahasa Inggeris - Kaedah Montessori)




   Kursus yang berlangsung di Prescott Hotel, Klang pada 7-10 Disember baru-baru ini memberi pendedahan kepada guru-guru untuk menggunakan pendekatan Montessori dalam kelas terutamanya untuk pengajaran Bahasa Inggeris. Ini termasuklah mengenal bunyi phonetic kesemua 26 abjad. (rujuk video ABC Phonics Chant di bawah- Klik butang download untuk download) Ceramah disampaikan oleh Pn. Aisha Z. Abdullah dari Montessori Preschool di Selangor.











   Bunyi-bunyi phonetic ini dapat digunakan sebagai panduan untuk menyebut kebanyakan perkataan-perkataan inggeris dengan betul. Jadi selepas ini insyaallah peserta-peserta kursus tidak perlu bimbang lagi untuk berkomunikasi di dalam bahasa inggeris.

   Selain itu guru-guru juga didedahkan dengan beberapa material dan aktiviti-aktiviti yang dapat digunakan di dalam kelas untuk membantu memudahkan kanak-kanak belajar mudah dan suasana pembelajaran yang seronok. Antaranya ialah "Insets For Design", "Sandpaper Letters", dan "Large Moveable Alphabet" (LMA)

























0 comments: